![](https://www.callosa.es/wp-content/uploads/2022/02/HOY.3-scaled.jpg)
[VAL] El 31 de Gener és un dia assenyalat en els nostres calendaris, ja que celebrem el dia de la Pau. Enguany, les xiquetes i xiquets de 3.é i 4.é de primària del CEIP Mirantbó, es van convertir res més i ni més ni menys que en investigadores i investigadors de la mà de les companyes d’Espai Calandra.
Hi tenim un problema molt gros, hi ha un bacteri per ahí que s’endinsa en els nostres cossos i fomenta comportaments de maltracte, necessitem l’ajuda dels alumnes del Mirantbó per investigar una cura. Ja en tenim algunes píndoles; negociació, empatia, sinceritat, cooperació… però necessitem que ens ajudeu per saber si funcionen i combatre aquest bacteri, especialment hui que és el dia de la Pau”.
Amb aquesta premissa començava el taller, on no va faltar la diversió i la reflexió a sobre els nostres actes. Així, l’alumnat són ara investigadors i investigadores del bacteri del maltracte, pregunteu-li a elles i ells, de segur que saben contestar-vos com podem lluitar contra ell!
[CAS] El 31 de Enero es un día señalado en nuestros calendarios, puesto que celebramos el día de la Paz. Este año, las niñas y niños de 3.º y 4.º de primaria del CEIP Mirantbó, se convirtieron nada más y nada menos que en investigadoras e investigadores de la mano de las compañeras de Espacio Calandra.
“Tenemos un problema muy gordo, hay una bacteria por ahí que se adentra en nuestros cuerpos y fomenta comportamientos de maltrato, necesitamos la ayuda de los alumnos del Mirantbó para investigar una cura. Ya tenemos algunas píldoras; negociación, empatía, sinceridad, cooperación… pero necesitamos que nos ayudáis para saber si funcionan y combatir esta bacteria, especialmente hoy que es el día de la Pau”.
Con esta premisa empezaba el taller, donde no faltó la diversión y la reflexión encima nuestros actos. Así, el alumnado son ahora investigadores e investigadoras de la bacteria del maltrato, preguntadle a ellas y ellos, a buen seguro que saben contestaros como podemos luchar contra él!